- Start
-
Oferta
- Izolacje autochłodni
- Agregaty chłodnicze
- Serwis i przegląd agregatów
- Wynajem autochłodni
- Galeria
- O nas
- Kontakt
Samochód dostawczy wyposażony w nadwozie chłodnicze umożliwia transport mrożonej żywności do różnego rodzaju marketów. Powierzchnia ta to dwuskrzydłowe drzwi znajdujące się z tyłu pojazdu, gdzie panuje niska temperatura. Oferowane przedsiębiorcom izotermy, chłodnie oraz mroźnie zapewniają jej pułap dostosowany do ładunku. Warto dodać również, że tym sposobem przewożone są różnego rodzaju ryby, warzywa czy mięso. Przewóz w optymalnych warunkach sprawia bowiem, że produkty te zachowują świeżość i dłużej nadają się do spożycia.
Izotermiczny środek transportu to taki, którego nadwozie (ściany, dach, podłoga i drzwi) wykonane jest z materiałów termoizolacyjnych, co oznacza, że wymiana ciepła między wnętrzem nadwozia a otoczeniem jest ograniczona. W zależności od tego jak dane nadwozie posiada izolację cieplną, wyrażoną wartością globalnego współczynnika przenikania ciepła k [W/(mK)] można wyróżnić dwa typy izoterm:
Izoterma zapewnia zakres temperatur wewnątrz zabudowy zazwyczaj powyżej 0 °C. W przypadku nadwozi izotermicznych wyposażonych w izolację normalną, ściany i podłoga powinny być zaopatrzone w izolację wykonaną z materiału o grubości zapewniającej odpowiednie cechy termoizolacyjne. Przeważnie jest to około 40 mm.
Nasza izoterma wykorzystywana jest do tworzenia zabudowy termicznej samochodów przewożących żywność, ale też może służyć do zabudowy dowolnej przyczepy gastronomicznej, a także tzw. „dostawczaków” - samochodów dostawczych.
Co ważne, nasze zabudowy wykonujemy z niezwykle nowoczesnych materiałów typu XPS - polistyren ekstrudowany. Pomimo niewielkiej wagi, wspomniana płyta zapewnia niezwykle wysoką izolację. Dzięki temu znacząco ogranicza się wymianę ciepła między środowiskiem zewnętrznym a wnętrzem pojazdu. Dbamy również o najwyższy komfort użytkowania naszych izoterm podczas codziennej pracy, dlatego zapewniamy także antypoślizgową wylewkę, dzięki które załadunek i rozładunek towaru jest jeszcze bezpieczniejszy. Najważniejsze jest dla nas idealne dobranie rodzaju zabudowy do Państwa potrzeb - dzięki temu pojazd będzie optymalnie spełniał swoje zadanie i służył niezawodnie przez długi czas. Nasi klienci mogą liczyć na profesjonalną, terminową realizację zlecenia oraz estetykę i konkurencyjne ceny.
Chłodnie są izotermicznym środkiem transportu wyposażonym w indywidualne lub wspólne, mechaniczne źródło chłodu. Nadwozie typu chłodnia to pojazd, w którym niezbędny jest agregat chłodniczy. Urządzenie to zapewnia odpowiednie wychłodzenie ładunku w czasie przewozu. Zarazem należy zwrócić uwagę, że mechanizm chłodu w takim pojeździe wiąże się z kontrolą temperatury na danym poziomie. Urządzeniem kontrolującym mogą być chłodnie sprężarkowe lub urządzenia absorpcyjne, dzięki nim możliwe jest wychłodzenie wnętrza przy średniej temperaturze otoczenia +30 °C i utrzymanie pożądanej temperatury wewnątrz na określonym poziomie według jednej z klas A-F. Współczynnik przenikania ciepła „k”, okraślający zdolność przenikania ciepła przez ściany chłodni dzieli je odpowiednio na klasy B, C, E i F. Warto również dodać, że współczynnik ten nie powinien przekraczać wartości 0,4 W/(mK).
Klasa: Temperatura
A : +120C do 00C
B : +120C do -100C
C : +120C do -200C
D : 00C
E : -100C
F : -200C
Nadwozie - chłodnia oznacza się też grubszymi ścianami niż samochód izotermiczny. Co więcej, odmienne wnętrze ostatecznie potwierdza, że izoterma a chłodnia to dwa różne środki transportu. Oferowane przez thermocars.pl zabudowy - chłodnie sprawdzają się i są niezbędne w wielu branżach - mowa tu m.in. o branży cateringowej, ale też dystrybutorach kwiatów, warzyw i owoców, a także firmach działających w gastronomii i branży spożywczej. Wszędzie tam, gdzie konieczne jest utrzymanie określonej, niskiej temperatury, doskonale sprawdzą się więc samochody dostawcze - chłodnie. Transport chłodniczy jest gwarancją dostarczenia towaru w dobrym stanie, który przebył określoną drogę w wymaganych, odpowiednich dla niego warunkach, przez co nie uległ zepsuciu. Co istotne, nadwozie w formie chłodni zawsze przygotowujemy zgodnie z indywidualnymi oczekiwaniami klienta.
Kolejnym środkiem transportu jest mroźnia. W mroźni powinno być możliwe utrzymanie temperatury na poziomie zależnym od klasy lodowni przez 12 godzin przy średniej temperaturze zewnątrz nadwozia +30 °C. Współczynnik k w lodowniach klasy B i C powinien mieć wartość nie większą niż 0,4 W/(mK)
A : +70C
B : -100C
C : -200C
D : 00C
Mroźnia znana również jako nadwozie mroźnicze, mroźnia transportowa/samochodowa lub transportowa zabudowa mroźnicza to chłodnie III stopnia, charakteryzujące się grubymi sufitami, ścianami oraz odpowiednio wzmocnioną podłogą. W przeciwieństwie do tradycyjnych chłodni oraz izoterm, mroźnia znajduje zastosowanie podczas transportu towarów wymagających głębokiego mrożenia w temperaturze wynoszącej nawet - 20 stopni Celsjusza.
Nasza mroźnia może być stosowana zarówno w autach do 3,5 tony, jak i samochodach dostawczych i ciężarowych najczęściej wykorzystywanych do bezpiecznego transportu artykułów spożywczych. Wykonana z innowacyjnych materiałów, a dokładnie polistyrenu ekstrudowanego (XPS), zwanego potocznie styrodurem wraz z płaską, odpowiednio izolowaną podłogą zapewnia bardzo właściwości konstrukcyjne, zarazem zapobiegając przenikaniu ciepła z zewnątrz. Ponadto chcąc zapewnić wysokie bezpieczeństwo użytkowania załadunku oraz wyładunku, oferowana przez nas mroźnia, podobnie jak pozostałe nadwozia chłodnicze, jest wyposażona w antypoślizgową wylewkę.
Decydując się na skorzystanie z usług naszej firmy, mają Państwo gwarancję, że konstrukcja nadwozia chłodniczego - mroźnia zostanie właściwie dopasowana do posiadanego przez Państwa pojazdu, biorąc pod uwagę jego przeznaczenie, współczynnik przenikalności oraz docelowy agregat chłodniczy.
Ogrzewane środki transportu to takie, które są wyposażone w urządzenia grzewcze pozwalające na nagrzewanie przestrzeni wewnątrz nadwozia do temperatury nie wyższej niż +12 °C i zachowanie jej stałej wartości przez minimum 12 godzin bez wyłączania ogrzewania.